måndag 28 januari 2013

"Normal" måndag.... *NOT*

Ja idag är jag glad att jag har en dotter som INTE ligger på sjukhus!

Dagen började med att hon ropade och vill jag skulle komma och hjälpa henne i köket.
Jag går dit, så sitter hon och hänger över matbordet och är askgrå(!) i ansiktet, men macka och te ville hon ha så jag gjorde i ordning åt henne, då bestämmer hon sej för att gå upp och lägga sej istället.

Hon går upp i trappan, jag hör att hon säger något (fick höra av Peter sen att hon sagt "Nä jag måste sätta mej") och sen brakar det till! Kutar dit på 0,2 sekunder blankt och hittar henne "vackert" draperad över trappstegen, AVSVIMMAD! Fick upp henne försiktigt när hon vaknade till efter några sekunder och in i soffan, låg kudde under huvudet och fötterna på armstödet. Som tur var så piggnade hon till sej efter 5 minuter men mammas hjärta slog fort och hårt länge efteråt...

Hon skulle prompt på skolan så jag fick henne att ringa en kompis när hon gick och tog löfte om att dom skulle prata tills dom träffades.
(Och det var nog tur att hon gick ändå för dom har haft 1a Nationella provet idag.) Men hon gick till skolsyster när hon kom till skolan och kollade blodtrycket och det var inte som det ska, 110/80.. För högt övertryck för en 16-åring!

Ska kolla upp det, men vill att hon ska kolla trycket ett par gånger till hos skolsyster först.

Det jag vet är att förra gången hon tuppade av så där så svalt hon sej själv, men det gör hon inte nu. Och DET är jag GLAD för!

I övrigt denna dag.. 

Det har varit ända upp till +2 grader ute idag, men ingen mer snö. Just nu så är det -6,5, ganska lagom.

Ja Peter skulle till tandläkaren, men blev hemma, han mådde inge bra han heller så nu ska han dit på eftermiddan den 31 istället.

På kattfronten inget nytt (men så har det ju bara gått ett dygn sen dom kom).
Missy (Missan) och Peppi (Pepita) har ockuperat övervåningen och Mysan och Berit nedervåningen (tillsammans med Ruff). Dom har ätit lite och varit på lådan (Note to self! Ställ upp vatten!) och kommer fram när man ropar på dom. 
Vi tog en liten mysstund förut idag också med lite pälsvård ;)

Mysan har varit upp och Berit med men blir "ut-frästa", ska försöka imorgon och se om vi kan återställa rangordningen här hemma. Jag markerade för Missy nu ikväll att JAG är "topdog" här hemma, hon fräste åt både mej och Ruff..

Nu har ungarna lagt sej, katterna varvar ner och Ruff sover ;) 
Ska ta sista promisen med honom om ett tag.

Imorgon måste jag ner till arbetsförmedlingen och åter-anmäla mej för att få fortsatt ersättning från a-kassan *suck* och så måste jag ringa Tingsrätten och tala om att jag har ingen advokat och har inte råd att skaffa en heller. Vad det handlar om tar jag imorgon :/
Sen måste vi skotta både ute vid brevlåda och soptunneplats, uppfarten och bak till stegen så att brandskyddskontrollanten tar sej fram när han kommer den 1 februari..

Myyycke bli de =)

Nattinatt alla mina goa läsare så ses vi imorgon <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar