torsdag 24 januari 2013

Torsdag, nedräkning till soff-dags =)

Ja idag har det inte blivit mycket gjort här hemma..

Jo jag har avslutat Sofias vantar och fick "panik" när jag upptäckte att jag inte hade något projekt igång ALLS!! Så det åtgärdade jag snabbt med att leta fram ett Merino Gold Batik garn i orange/gult/rött och körde igång tubsockar tå-upp till mej


och sen körde jag igång Annikas ull.vantar i Freedom Spirit garn i grått



Så nu har jag jobb ett tag igen då =) Man kan ju inte har händrena göra-lös heller =)

Ungarna bakade Bregottkakor ikväll också, så vi kan bjuda syster och svåger och Viola på hembakat fikabröd på lördag =)

Men resten som "skulle" göras idag, stryka och hänga upp gardiner, blev det intet av.. Men har kört några maskiner tvätt och hängt och plockat FRAM gardinerna som ska strykas och hängas.

Imorgon blir det myyycket som står på "MÅSTE GÖRAS"-listan
* Stryka gardiner
*Plocka ner alla julgardiner
*Hänga upp nya gardiner
*Damsuga och torka av där det behövs
*Plocka undan från bänkar och hyllor
*Ställa upp kartonger i förrådet
*Röja undan mer grejer i mitt krypin
*Damsuga ur och bära upp en soffa på övervåningen
*Riva ur och bädda rent i sängarna

Sen tror jag att vi däckar i sängarna..

Men nu ska jag se om jag hittar nått att titta på medan jag stickar en stund, satt och sträcktittade på True Blood igår/inatt och såg 10 avsnitt av 12 på säsong 5...

Nattinatt alla mina läsare (och lämna gärna avtryck i form av kommentarer =) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar