lördag 26 januari 2013

"Loliga" lördag =)

Hej hej alla glada =)

Idag har det varit full rulle här hemma..
Det började med att jag inte sov en blund på hela natten..
Sen kom Viola hit vid halv 1 ungefär och strax efter1 kom syster och svåger från Umeå (efter en "omväg" till IKEA i Sundsvall) och då började den "STORA URPACKNINGEN" fniss...
Först bar vi in hörnsoffan som jag fått av min yngsta systerdotter Elin och 2 stora platta tunga paket från IKEA, sen började Eva tömma bilen också..... på fikabröd!!!

Hon plocka fram små cupcakes, stora cupcakes, rulltårta, drömtårta, chokladtryfflar, hjortrontårta, glasstårta, cointreu-tårta, kanelbullar, rågbröd (matbröd alltså), och en hel del mat i formar.....

PLUS en enorm smörgåstårta!!

Kan tala om att vi var ganska mätta efter fikat sen ;)
Jag fick även en tavla med ett broderi som min mamma gjorde för  många många år sen, Annika fick också en tavla av ett broderi, Peter fick godis hihi..

Smörgåstårtan smakade underbart!   
Evas små cupcakes
Evas stora cupcakes

Evas hembakade kanelbullar

Evas chokladtryfflar

Evas Cointreu-tårta

I bakgrunden Annikas och Peters Bregottkakor, 
i förgrunden Evas gaffelkakor 

Evas rulltårta

Evas drömtårta

Evas rågbröd

Evas hjortrontårta

Evas glasstårta
Förstår ni att vi var mätta =)

Sen fick jag ju som sagt en soffa och ett soffbord också..



I lådorna ska jag göra i ordning 
semesterminnen från Thailand
Sen måste jag bara dela lite mer bilder på vad vi pysslade med idag

Eva lärde Annika att göra rosor av servetter

Annika fick den här tavlan, det är min mamma 
som broderat
Hyllan fick hon av Eva och Jerry

Mitt grattiskort =)
Ja det var en hel del bilder från idag och inte en maska vart det stickat efter att dom kom hit.
Men nu ska jag göra mej i ordning och snart lägga mej på söta örat och sova =)
TACK FÖR EN UNDERBAR DAG!!
 Kramen till er alla mina goa läsare <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar