måndag 18 februari 2013

Måndag igen..

Först och främst FÖRLÅT för dålig uppdatering men det kommer jag att råda bot på under dagen ;)

I onsdags så packade jag det lilla jag skulle ha med mej ner till Stockholm, två ombyten kläder, en bok, tuggummi och stickning ;) Sen så var det dags för sängen... trodde jag ja *suck* kunde inte sova så då var det lika bra jag höll mej vaken så det var tv-tittande, sticking och kaffe som gällde fram till runt kl 5 på torsdagsmorgon.

Torsdag: Gav djuren mat och tog morgonpromis med Ruffen innan jag kollade att allt var med och sen gick jag och sa hejdå till barnen. Tog min lilla dramaten och knallade ner till byn och inväntade 06.15-bussen. Fick sen vänta drygt 1 timme på resecentrum innan Ybussen kom. Det var inte så många som skulle åka så jag kunde bre ut mej över 2 säten ;) Hade ju tänk läsa eller sticka på vägen ner men tjo vad jag bedrog mej, jag SOV ner till Gävle Bro =)
Där var det fikapaus så då tog jag en macka och en kopp kaffe inne på restaurangen innan jag gick in på Preem-macken och köpte lite resgodis (för det jag hade köpt på onsdagen var ju givetvis slut innan jag for hehe), en flaska Imsdal-vatten och en chokladkaka modell större och en Vetenskapens magasin. Sen när jag skulle betala det så säg jag att dom hade "mini"semlor så jag var ju bara tvungen att köpa en sån med =)

Fortsatte sova resten av vägen men höll mej vaken från Uppsala i alla fall.
Blev mött på Cityterminalen av goaste Mia <3 och därifrån tog vi tricken till Västertorp och vandrade hem till "Isjakthotell" ;)

Måste passa på att erkänna att det inte blivit mycket fotat i helgen (skäms på mej) men har i alla fall fotat alla garner jag köpte *fniss*

Väl hemma hos Mia så tog vi det lugnt, åt middag och surrade surrade och surrade =) Fick träffa hennes trevlig och härliga son Christian och hans tjej Julia också och sen surrade vi ännu mer ;)

Så småningom så drog vi oss mot säng/soffa för att orka upp och gå  på Syfestivalen på fredagen.

Och där bryter jag för nu, för jag ska åka med Peter  ner på stan eftersom han ska till tandläkaren..

Mer följer senare ;)

Ha det gott alla så hörs vi senare <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar