onsdag 20 februari 2013

"Äta bör man annars dör man"

Ikväll tänkte jag inte göra nått långt inlägg utan bara visa några bilder på maten vi ätit de senaste dagarna..

Middagen igår:

Kalvfärslimpa med rostade rotsaker och timjansås.
(Nästa gång tror jag att jag ska lägga till rödbetor
så det blir lite färg också.)

Blåbärskompott med vaniljkesella med kardemumma
och rivet skal av lime

Middagen idag:
Italiensk karré (i gryta med vitlök, morot och plommontomater)
med potatis
(Nästa gång ska jag prova med typ benfri kotlett istället)

och gremolata (vitlök, rivet skal av citron, bladpersilja
och olivolja)
Imorgon tänker jag göra det här:
Kyckling Satay med jordnötssås och
syrliga grönsaker och ris till det.
Så nu ska jag natta och drömma om mat ;)
Sov så gott när ni ska och var inte rädda för att lämna kommentarer =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar