tisdag 19 februari 2013

Korten som försvann..

 Eftersom korten inte ville vara med igår från 'droiden så kommer dom här istället...

Först alla sticknördars kännetecken, det flätade/vävda/pärlade/vilket som-armbandet ;)

Jag la till en stickmarkör från
Cecilia som en extra touch ;)


Sen mina pimpade naglar i lite mer närbild ;)

Och jodå det GÅR att sticka fast jag har dom ;)

Och dom sitter fortfarande kvar ;)
Sen statyn på den gigantiska bulldoggen som stod utanför mässhallen..


Och det var tyvärr den enda bilden ifrån mässan jag tog :(

Men har desto fler bilder på garnet jag köpte ;) och dom kommer här..



Vi börjar med hela godishögen =)

Kunstgarn i 2 underbara färgkombinationer
Kommer nog att bli 2 st Pyttipannasjalar
(Maria Samuelssons (garnomera) underbara lättstickade sjal)

1trådigt ullgarn, röd cederträ, markörer och en nystvinda
Allt från Ullcentrum

Växtfärgat 2trådigt ullgarn Frej
Heidrun 

100% bomullsgarn Fresco i 4 olika färgställningar
Blivande disktrasor (tror jag)





100%  ekologisk bomull handfärgat
Sen kan man ju inte sticka utan stickor =)

Mitt stick-paket.
4 extra kablar: 2 st 8cm, 1st 100cm och
1st 150cm

Och så ska jag testa Karbonz fasta rundsticka
3mm och 80cm

Ja det var det jag köpte på mässan, mycket intryck, mycket underbart garn att titta på och mycket trevliga människor. Definitivt inte sista gången jag var dit =)

Vad hände resten av helgen då??
Jo till att börja med så när vi for från mässan med bussen, så for vi förbi där min älskade systerdotter Linnéa bor. Jag talar om det för Mia och säger: Det ska jag skriva på Facebook ikväll.
Vid nästa hållplats så kliver det på en del folk och jag tittar dit, och vem får jag se om inte just Linnéa =D
Jag vet inte vem som såg mest chockad och förvånad ut men jag kan lova att hon såg ut som hon sett ett spöke haha. Så då blev det en del surr med henne tills vi delade på oss vid tunnelbanan. Men kul var det att träffa dej gumman <3

Väl hemma hos Mia igen så blev det pizza till middag och efter det så tog vi oss varsin Ben&Jerry till efterrätt..

En fjärdedels kebabpizza.. Den var gigantisk!!
Och så efterrätten..
Ben&Jerry's Cookie Dough.. mummmms
Sen tror jag att jag avslutar det här enorrrrmmmmt långa inlägget och börjar på ett nytt med alla garner jag fick av Mia ;)

Ha det gott alla <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar