lördag 9 februari 2013

Kalla fredag

Hej hallå och förlåt för dålig uppdatering..

Idag har jag varit på stan och kutat i kyla.. Vaknade imorse och upptäckte att istället för de behagliga -4 ca som vi haft de senaste dagarna så var det -21 *hutter*

Men ner på stan bar det och jag var in på Näbbar och klor och köpte Feliway för att se om katterna blir lite lugnare (köpte sprayen nu men funderar på att köpa väggdosa senare), sen in på Skattkistan och fyllde på förrådet av shampoo och balsam plus lite fikabröd *mums med jordnötskakor och drömmar* sen blev det en snabbträff med Sigrid där pengar och garn+mönster bytte ägare.. Därefter in på apoteket och hämta ut en massa mediciner (totalt 900kr bahhhh) och därifrån till Gabbi där pengar och BÖCKER bytte ägare (märks väl aldrig vilka "droger" jag går på hehe).

Sen tog jag en rask promenad upp till Coop där jag träffade Annika och Sofia som hade låååångrast efter andra delprovet i svenska nationella.

Därefter tillbaka ner på stan *pust* och in på Bild- och Ljudexperten (fd Expert) där jag skulle skaffa en ny laddare till Annikas dator och bara för det så fanns inte den inne utan den måste beställas *suck*
Men jag hittade min födelsedagspresent i alla fall =D =D En Samsung Galaxy Xcover för 2495kr..... Så den har både jag och barnen "lekt" med idag ;)

När jag skulle hem så var jag sen så det fick bli dyrtaxi men jag var tvungen att vara hemma före 2 så jag hade inte mycket val. Kl 2 så kom BakeACake med min tårta och dom skulle ha 150kr för tårtan och 10 (!!!)kr för leverans/resekostnad... Aldrig sa jag och gav dom 200kr istället, för 10kr täcker inte transportkostnad mellan stan och Långsele, det är knappt 50kr gör det, men jag tyckte dom kunde ta de extra pengarna och lägga i nån gemensam kassa ;)

Sen kom Anton hit med några kompisar och visade upp bilen och "skröt" över körkortet, jag VISSTE han skulle klara det ;), och så fråga han om jag ville åka med på en tur hihi men inte idag.. Var nog slut efter stan ändå..

Samtidigt kom Desse en sväng, men hon åkte hem igen och kommer tillbaka imorgon <3 gogumman min <3

Nu ska jag göra mej klar för sängen men först några bilder från min nya leksak =)

Peter tog kort på mamma =)

Ruff myser hos lillhusse <3

Min älskade son Peter <3 (och Ruff i nederkant)

Annikas och mitt fredagsmys framför tvn

Min nya leksak (ja bara kartongen då
men det syns ju hur den ser ut i alla fall) =)

Tårtan från BakeACake,
håll med om att den ser mumsig ut...


Ja kortet talar väl för sej själv, men för säkerhets skull
siffrorna NERE är UTE :/
Det här är i köket

Det här är i vardagsrummet, siffrorna UPPE är UTE :/

Ruff myser på filten sen barna gått och lagt sej

Berit-Bus på undersökningshumör =)

"Vad gör du?? Hur vågar du fota MEJ?!?"
Nä nu ska jag släppa ut 4tassade vita monstret en sväng och sen är det natta sussa gottit

Ses imorgon (senare idag =) HEJJA HEJJA GRATTIS PÅ MEJ )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar