tisdag 18 mars 2014

Skitdag.....

är det idag... Blev ju ingen operation pga mitt höga blodtryck.. Har full förståelse för det och jag HAR högt blodtryck men det känns skittaskigt i alla fall eftersom jag nu gått och sett fram emot den sen i december...
Förstår fortfarande inte varför läkaren som gjorde den förberedande undersökningen inte sa nått om att jag skulle se till att börja med medicin för blodtrycket när jag träffade honom i december... Han nämnde i förbigående att "det var lite högt det här" men sen var det bra med det. Inget om att "Du måste se till att få ner trycket annars kan din operation vara i fara", ingen remiss för kontroll, inget alls....
Så jag känner mej lite deppig idag :(

Igår vaknade vi till den här synen:


Och det var väl inte det jag ville se när jag tittade ut ;)
Men hellre att det kommer ett bakslag nu i mars än att det snöar hela april...

Har konstaterat att de där dagarna jag sov med hjälp av sömntabletterna har gett vissa resultat (även om jag tyckte dom funkade skrutt just då). jag blir trött på kvällen, jag somnar med hjälp av bara alvedon (för värken i fötterna), jag sover ca 7-8 timmar på natten och vaknar alltså runt 7 på morgonen och är utsövd när jag vaknar. Har provat att ta "powernapps" på dan (vilket inte varit några problem med innan, i ca 3-4 timmar ;) ) men somnar inte (Y) Vilar ja men ingen sömn och det känns underbart =)

Nä nu ska jag försöka göra ett ryck här hemma (även om energin jag känt försvann igår) och fixa disken och plocka upp tvätten sen igår..

Ses nån gång ;)

Tjingtjing <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar