onsdag 19 mars 2014

Dagens bravader....

var inte varken många eller stora ;)

Jag och Annika var ju ner på sjukhuset till kirurgen för att kolla upp hennes bråck och läkaren kände och konstaterade att det var inte så stort att det behövs göras nått åt nu. Vilket är tur för det hade blivit svårt med tanke på bäbben....

Sen fick vi lifta med farmor hem, tack och lov, för annars hade vi fått vänta i nästan två timmar på bussen...

Så här såg det ut ute igår ikväll förresten:

Syns inte men det är rejäla "lapphandskar" som dalar ner

Så här såg det ut när jag var på affärn vid 20 igår kväll.
När jag var ut på sista promisen med Ruff vid 12 igårkväll så hade jag snö upp nästan till överkanten på stövlarna när vi gick på trottoaren, vilket innebär nästan 3 dm. Vägarna var plogade men inte trottoaren.
Så här vintervackert hade vi imorse =) I solen var det -6.5
 men hörde att i skuggan var det ner mot -15 på vissa ställen..
Tur att dom hade plogat trottoarerna i alla fall ;)                
Annika var duktig och skottade upp stigen från oss på baksidan så vi kan gena till bussen ;)
När vi hade kommit hem så skulle jag smörja in handen,
tyckte det kliade lite och sen helt plötsligt så
ser jag att det blöder... Det löjliga var att det inte ens var DÄR det kliade *suck*
Sen la jag mej och vilade, ont och trött, och somnade(!!!!) för första gången på dagtid på drygt 2 veckor.... Sov hyfsat länge dessutom så nu hoppas jag att jag kan somna ikväll..
Men imorgon ska jag köpa alvedon så jag får sova värkfritt på nätterna i alla fall..

Men nu ska jag fixa lite kaffe och sen greppa stickorna för första gången idag...


Jooo, jag höll ju på att glömma... 
Imorgon kommer Annikas bokhylla/skötbord =)

Sen på fredag så ska jag till distriktssköterskan och kolla blodtrycket och sen när jag får komma till läkare så måste jag kolla mitt högra ben också.. Det domnar uppifrån höftkulan, kan inte sitta på en vanlig stol för länge för då "trycker" det i hela benet och sen är det punkter vid höften, knät och foten där det känns "konstigt" så det måste jag kolla.

Nä  nu får ni ha en bra kväll alla =)

Tjingtjing <3

1 kommentar:

  1. Vill bara skriva en liten kråka om att du gör det för bra . Även annika gör det bra :)

    SvaraRadera