fredag 21 mars 2014

Fredag

Jaha ja då har jag varit hos distriktssköterskan idag för ett "vilande" blodtryck och det visade 180/110.
Bättre än det jag gjorde på "självbetjäningen" men fortfarande högt.

Medan jag sitter där och väntar på distriktan så ringer mobilen, jag svarar för jag tror att det kan vara nån av ungarna som behöver ha tag i mej. Då är det en telefonförsäljare! Jag säger att "Jag är upptagen så du får ringa igen senare" Han svarar "Ja men det tar bara 2 minuter" *morrrr* Jag svarar lite skarpare att "Jag sitter hos läkarenoch kan inte prata. Adjö!" och lägger på... Tur hon redan hade kollat blodtrycket säger jag bara ;)
Skulle gå och träffa en läkare för att "prata, ta fler prover och få recept" som distriktan sa,
travar iväg och sätter mej och väntar (efter att ha anmält mej igen i luckan), sitter i drygt en halvtimme och inget händer. Då kommer en underbar sköterska som jobbar på labb på VC och funderar på hur länge jag ska behöva vänta, jag vet inte så hon "jagar" rätt på läkaren åt mej ;)
Han kommer, jag pratar med honom och han förstår inte varför jag skulle träffa honom, tänker skriva ut recept och jag ska börja med tabletterna idag... Jag upplyste honom om att jag har inte råd att hämta ut medicin idag i alla fall utan först på tisdag. Ja men då är det ju lika bra att boka in ett möte med en läkare för mer provtagning och kanske annan medicin... suck.....

Kan tala om att jag hade betydligt högre blodtryck när jag kom därifrån än när jag kom.....

Sen fick jag vänta nästan en halvtimme på bussen men som tur var så var det soligt ;)

Kommer hem och känner jag har sån jäkla värk i fötterna, plockar av mej sockarna och upptäcker att det har spruckit på två ställen (ett på vardera foten) :/ Inte konstigt jag hade ont då...

Har fortfarande inte hört hur det gick hos barnmorskan för Annika......

Upptäckte dock att Peter haft 2 tillfällen "ogiltig frånvaro", ett igår på 5 minuter och en hel lektion idag. Detta pga hans flickvän som tydligen körde igång ett storbråk med honom under sista lektionen igår så han avvek från lektionen sista 5 minuterna. Och sen idag så hade det tydligen fortsatt så han skippade en hel lektion.
Jag pratade med honom om det när han kom hem och upplyste honom om att det spelar ingen roll hur mycket hon bråkar så FÅR han inte lämna lektionen. Han kan sätta sej nån annanstans om hon tycker hon är jobbig.

Men nu har vi tagit helg allihop. Annika är hos Benjamin i helgen och just nu så är Peter hos Lukas och jag sitter i soffan med en kopp kaffe.

Hoppas ni får en tippentoppen helg allihop =)

Tjingtjing <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar