torsdag 18 augusti 2016

Att vända på livet...

är som att försöka vrida på ett kvarnhjul av sten för hand när alla spärrar ligger på....

Ja det var väl en inledning som heter duga.... Men det är så det känns just nu.. Inget verkar funka som det ska, från min kropp och knopp till ekonomin...
Men vi kämpar på både jag och min älskade son <3
Ekonomin är beroende av att bidragen kommer in när dom ska, det har ännu en gång bevisats i sommar... Sonen börjar ju gymnasiet om nån vecka och då "försvinner" helt plötslig (eller nja inte plötsligt, det var mitt minne det var fel på) barnbidraget och förvandlas till studiebidrag och det betalas inte ut under sommaren... Så det vart mer knapert än jag hade tänkt mej... Soc strular fortfarande med utbetalningarna och fel summa men ska begära en ny handläggare... På jobbfronten intet nytt men tar nya tag nu i höst.. På fotfronten heller intet nytt, dom bråkar olika mycket som vanligt, från att vara nästan helt fria från klåda och blåsor till att spricka, "blåsa" och klåda from hell....

Har jag då INGET positivt att skriva?? Nja inte mycket, men än att jag har suttit ute i den sol som har funnits när jag har haft möjlighet, sonen mår väl hyfsat bättre i sin depression, goknytt har sovit över här några gånger och det har gått suveränt =) Har även hittat tillbaka till min sticklust och den har jag omvandlat till några disktrasor som jag försöker kränga ;) Ingen lycka än men men .... Har även några vantar och sockar, mössor med mera på gång till goa vänner <3

Ska väl lägga in några bilder också eller ;)


 Mysan sitter och blänger på matte som sliskar i sej räkmacka ;)



 Goknytt när han sov över här en vända, här sitter vi och äter frukost ;)



Har även börjat "djurifiera" balkongen så att dom kan vara ute utan övervakning, måste bara sätta nät ovanpå balkongräcket också för båda katterna kom på att man kunde hoppa över där =P




Peter fick för sej han skulle byta sovrum en dag så då hjälpte några av hans kompisar till att flytta alla grejer och ställa i ordning i hans "nya" rum ;)










 
Ja här är då mina disktrasor som jag har gjort hittills, kommer att bli fler i olika färger så småningom
En halspolo till en go väninna <3 (ska bara fästas trådar på den)

Ett par halvvantar till samma väninna <3


Sen fick jag en beställning på ett par barnsockar och ett par halvvantar i "så ekologiskt garn det bara går" så sockarna blev i Eco baby-ull och halvvantarna i Gotlandsk pelsuld och DET var det hittills värsta garn att sticka i som jag har provat... Hårt vasst och stelt.... Men vantar vart det och nu funderar jag på vad i tusan jag ska göra med det som vart över ?!?!
Det här ska när det är klart bli ett par tumvantar (snart klara), ett par halvvantar (får se om jag klarar av att göra fingrar och en "huva" på dom också) och en mössa som ska värma en annan go väninna i vinter ;)

Så ja lite har jag ju att göra och det är bra...

Har även försökt ta tag i lite här hemma, hemtjänsten kommer ju var tredje vecka och dammsuger och torkar golven men där emellan så ligger det på oss (MEJ ;) ), de senaste två dagarna har vi försökt att minska vårat tvättberg och det går framåt, men en "kinnekulle" är det kvar... Disken har börjat "flyta" på bättre också... Sovvanorna är det en bit kvar på men kanske det vänder nu när skolan börjar igen så både jag och sonen får/kan sova med en normal dygnsrytm igen...  Så med myrsteg klättrar vi uppåt mot ett "normalt" liv igen...

Nu ska jag greppa stickorna och återvända till 1700-talets Skottland och titta på Outlander tills det är dags för sängen

Ha det gott alla så hörs vi =)

                                                                             Tjingtjing <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar