måndag 18 april 2016

Efter 7 sorger.....

.... och 8 bedrövelser så har jag då äntligen fått hyran för april betald, BARA 18 dagar försenad :/

På torsdag ska jag har möte med soc-kärringen och min AF-handläggare och det först jag kommer att säga är att "Ja jag kan skrivas in i jobbgarantin och Ja jag kan gå igen" Sen kommer jag att säga att Nu kan vi ägna oss det som är viktigt, alltså hur i helsefyr (kommer jag INTE att säga) hon på soc räknar på mitt bidrag som...
Mitt existensminimum ligger på (för mej och sonen) runt 11.000._/månad och då är mina inkomster (bostadsbidrag 2800, underhåll 1573 och barnbidrag 1050) inräknat i det, vilket innebär att ca 7500 ligger mitt socbidrag på och det är det jag SKA ha ut... Inte mellan 1500 och 2200 som jag har fått de senaste 7 månaderna.... Och fattar inte hon det så kommer jag att ta upp det med hennes chef (som jag ska prata med i vilket fall som helst för hon ska BORT)

Det här tär nått fruktansvärt på både mej och Peter och vi kan inte fortsätta ha det så här... Inte ens om jag hade varit helt själv har jag klarat mej på de pengarna och nu är vi två (varav bara bidraget för Peter ligger på 3500!!) plus 2 katter och en hund...

Men men nu till nått lite mer roande..




Så här ser Desireés sockar ut nu, hälarna klara och skaften påbörjade =)

Har ju gått lite trögt med dom men tror jag har hittat gnistan igen ;)
Sen ligger ett projekt på göralistan, nämligen ett par handledsvärmare i lila luddgarn som jag ska se om jag kan kombinera med nått luddgarn jag har hemma, och de är till goaste Annicka <3 (inte dotra alltså ;) )



Har jag några mer roliga kort att dela med mej av då? Jodå, jag kan visa hur det kan se ut när vi ska äta middag jag och Peter ;)



Den enda som inte var intresserad var Berit ;)
Och till middag blev det pannkaka *mums*





Vad mer? Nja är nog inte så mycket mer, jo jag fick ju blomskott häromdan av en go väninna på FB, jag hade ju förut Svärmors bandrosett hur många som helst som barnas far lyckades ta död på. Och nu fick jag två skott av Susann, så nu är dom planterade och sen är det bara att vänta på at dom skjuter skott så kan jag snart fylla fönstren igen ;) 
Och hur ser då en Svärmors bandrosett ut undrar vän av ordningen?? Jo så här (bild från nätet)




Men nu ska jag fortsätta streama Ghost Hunters på datorn (eftersom Canal Digital klippt tvn för mej pga soc-strulet) och sticka vidare på skaften på sockarna =)

Ha en bra fortsättning på måndagskvällen =)



                                                 Tjingtjing <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar