lördag 21 juni 2014

Midsommardagen... Lite av varje och VARNING!!!

Ja då är det midsommardagen nu då.. Hur har vi då spenderat midsommarafton? Jo med att fira Peter som fyllde 15 år... Herregud vart tar tiden vägen ;) Och "som vanligt" så räcker inte pengarna till det man skulle vilja göra, men tror han blev nöjd i alla fall. Annika gjorde en tårta åt honom där han fick välja vad han ville ha på och i så då vart det bananmos och chokladkräm emellan, grädde och jordgubbar utanpå. Tyvärr så har jag inte något kort på den men kan lova att den smakade mums ;)


Pepita och Ruff ligger och sover

Mysan parkerade sej ovanpå mej ;)



"Varför ska du hålla på och knäppa med den där saken i mitt ansikte för?"

Mattes myshjärta <3
Den 17/6 tog jag av plattor och tå-plåster och då såg fötterna ut så här :(




Och tydligen så reagerar jag på fixomull-plåstren för så här blir det efter dom :(

Här är "ringtå"-nageln på väg att lossna, jag tog bort den, gjorde inget ont och gör fortfarande inte ont.. Psoriasisen "växer" in under nageln och täcker nagelbädden..

Här är lilltå-nageln borta. Fördelen med plåster och fotbad är att jag kan klippa ner naglarna lite. Stortån här har jag tyvärr ett "mindre" nageltrång på som jag inte får till själv för det gör så ini helskotta ont :/

Reaktion på fixomullen






och Nä, fötterna ÄR inte blå! Det är blixtljuset som gör det..


Så här ser min vänstra armbåge ut

Och den högra...
Måste bara visa det här kortet. Jag stod vid spisen och gjorde pannkakor och Annika kom och satte sej på andra sidan bänken och surrade och helt plötsligt kom Ruffipuff och ville vara med ;) Han satt och spanade in pannkakorna men här vände han bort huvudet och kände sej påkommen ;) 



Som sagt den 17/6 tog jag bort plattorna och de här korten är tagna idag (eller egentligen igår) den 20/6 och redan har jag "varblåsor" överallt :/ Men nu kan jag inte lägga på mer plattor på minst en (helst 2) månader eftersom huden är såå tunn som bäbishud. Kan ju tala om att det både kliar som tusan och gör svinont att gå på de där blåsorna :(













Avslutar med lite blombilder. Vi fick ett trevligt "överraskningsbesök" i torsdags av min syster Eva och min svåger Jerry. Dom kom med present åt Peter, fikabröd och en blombukett =)






Sen lite senare så kom ungarnas farmor på besök. Hon hade sett mej på morgonen när jag haltade iväg på affärn med mina två kryckor och tyckte så synd om mej så hon kom med en bukett blommor hon också ;) Det var nästan så jag började fundera på om det var JAG som skulle fylla år och inte Peter =D







Sen som grädde på moset så att säga så har Annika varit snäll och delat med sej av sin förkylning och den utvecklade sej till en bronkit (luftrörskatarr) så jag har suttit och sovit natten till fredag. haha "sovit" nu var ju JAG rolig... Somnade gjorde jag först när Annika kom med bricanylen, sen kunde jag sova ca 2 timmar.

JOOO höll ju på att glömma, Annika och Benjamin var och tittade på en lägenhet i torsdags och ska skriva kontrakt på den på måndag =D (Y) Och blir det som dom vill så blir det inflyttning från den 1/7 ;) Kommer att bli tomt här hemma och Ruff kommer att gnälla/pipa ihjäl sej.... Han känner att nått är på gång så så fort hon går utanför lägenheten så piper han.. lillgubben mammas <3 <3

Nä nu ska jag försöka få några timmar sömn (hoppas jag) så ses vi när vi ses =)

Ha det gott alla ;)

Tjingtjing <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar