onsdag 4 juni 2014

Helgen som var och idag (och det är STOR VARNING mot slutet!!!) och längtan till Thailand

I helgen så var det cruising på stan och jag hade gett mej tusan på att om jag så skulle krypa så skulle jag ner och titta på massa fina bilar =) Och det fick jag göra tack vara underbar Mia som fick låna sin karls bil så hon kunde komma och hämta mej och Peter (Annika och Benjamin hade åkt till stan redan på fredagkväll eftersom pappa bjöd på en hotellnatt på Hallsta =) 
Hade en jättetrevlig kväll med mycket surr och en hel del traskande...eehhh snarare hasande ;) Men det gick... 

Här sitter Kurre och Busan i trappen och håller koll på Ruff, som var liite väl entusiastisk i sitt hälsande på länge saknade kompisar ;)

Lite tuff körning ;)

Den här hade hunnit gå ner innan jag kunde ta kort

Tredje som körde "uppfällt" men han lyfte på häcken  sista biten

När fötterna la av och jag började känna mej färdig att tuppa av så gick jag och Peter med Ruff och satte oss i lekparken och tittade därifrån istället


Mysiga busiga Busan, 2 år den 29/5. Henne är jag fostermamma åt ;) Hjälpte Smulan med matningen när det inte ville sej första dagarna

Kurre kollar Ruff

Skulle ta kort på Smulan och vem stoppar fram nosen om inte linslusen Ruff ;)

Smulan (Busans mamma)

Det bästa man har sätter sej själv på bordet ;) Kurre

Stilig herre Herr Kurre 

Busan försöker hålla koll på Ruff

Smulan på "sin" plats

Kurre-mys

Och där fick jag en bild på ansiktet på honom också ;)

Busan

Jag skulle gå och lägga mej på söndagnatt... Hmmm vart ska JAG ligga då ;)
Det här är en ganska ovanlig bild på alla 4 

Mysan leker alien och funderar på om matte ska komma nån gång ;)

Mysan tittar på kissar på tvn =)

Och här har vi en som fullständigt slappnar av i mattes knä
(men så skvätten så minsta ljud får henne att rycka till)

Och Ruff ska ligga uppi mina fötter jämt..

Och den här damen har hittat sin favoritplats, på kudden bredvid matte ;)


Så kommer vi då till VARNINGsbilderna.
Plockade av plattor och bandage idag och kan ju lugnt konstatera att mina fötter mår INTE bra, har 3 naglar på varje fot som är döda och på väg att lossna :/ Det syns ganska tydligt på bilderna vilka naglar det är....





Tår som läcker som såll :/



Så här får jag ha fötterna, på toapapper, annars blir det "sjöar" på golvet :/


Och eftersom jag trots läckande fötter måste röra mej ibland i lägenheten så gör man "toapappers-sockar" ;)

Nä nu ska jag fundera på vad vi ska ha till middag idag.. Hade tänkt pannkaka men Annika ska sova hos Benjamin ikväll så då skjuter jag upp det tills hon är hemma igen. Men vad vi ska ha annars vet jag inte.... Men EN sak vet jag och det är att jag önska att jag hade mina mediciner hemma nu (har inte kommit till ombudet än)...
Nä TVÅ saker vet jag och det är att jag önskar att vi vore tillbaka i Thailand, badande i poolen, strosande på stranden, badande i havet, dykande/snorklande runt öarna, sittande i baren och surrande med Karin, Britt, Daniel, Nick.... Längtar tillbaka så det gör ont i hjärtat, och en anledning är att jag kunde gå normalt(!!), barfota utan skor utan problem....

Ja ja drömma kan man alltid....


Ha det gott alla så ses vi senare nån gång =)

Tjingtjing <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar