onsdag 2 april 2014

Pengarna ska rulla....... eller????

Idag har jag beställt mina mediciner och OJ vad plånboken skrek :(
Medicinlistan ser ut så här:
Tavegyl 129.50 (klådstillande)
Tramadol 58.50 (smärtstillande)
DuoDerm 393:- (plattorna jag ska "klistra" under fotsulorna)
Dermovat 148:- (kortisonsalva att smörja efter plattorna och på andra "angripna" ställen)
Daivobet 474:- (kortisonlösning att smörja fötterna med innan jag lägger på plattorna)
Alvedon 1 gr 72:-
FixoMull x 2 270:- (plåstertejp typ att fixera plattorna med)
Metoprolol 71:- (blodtryckssänkande, ersättning för Seloken som skulle kosta 223.50)
Atacand 539:- (blodtryckssänkande, går ej att byta till billigare, ingår inte i läkemedelsskyddet)

Totalt 2155:-

Räknar jag sen bort rabatten som blir för högkostnadsskyddet (480:-) så hamnar jag i alla fall på 1675:-

Men men det kostar att ligga på topp ;) Bara önskar att det vore fredag  idag redan så jag kunde hämta ut allt nu.......

Inatt sov jag ca 2,5 timme totalt pga klåda och värk :( Värken sitter inte bara i fötterna nu utan har börjat krya upp i benen också.. Sen har jag ont i knän och höfter pga snedbelastningen som blir när jag försöker att undvika där det gör som mest ont under...

Jag kommer sen när jag ska börja med plattorna göra ett "före" och ett "efter" album/inlägg på mina fötter så ni kan anse er varnade redan nu ;)

Oj vad det vart massa klagande idag, men det är väl en sån dag antar jag...

Längtar efter att kunna använda normala skor och kunna gå så långt och länge jag vill och inte bara sån långt och länge som mina fötter tål det.. Slippa "foffla" omkring och skämma ut ungarna för att alla stirrar på mina tofflor...

Nä nu slutar vi gnälla Ulla! Jajamensan Ulla! =D

Nått positivt är att jag gett mej på att testa att lägga upp maskor mitt i en stickning. Har inte den blekaste om det jag har gjort är så man SKA göra men så länge det funkar så ;)




Så här blir dom och jag tror det blir bra =) Dom är stickade i "Lisa Uni" 100% akryl med stickor 2.
Kan säga att det känns inte som akryl alls, snarare som mjuk underbar bomull. Har valt det garnet till vantarna eftersom dom mest troligt kommer att tvättas en hel del och då vill jag inte man ska behöva oroa sej för att råka tvätta dom på för hög värme. De här kommer att tillsammans med spiralsockar i samma garn skickas iväg och sen ska jag göra några åt "mommas hjärta" också ;)

Men nu ska jag njuta av lite mer kaffe och se om jag kan få klart vantarna så jag kan börja på sockarna sen =)

Ha det gott alla =)

Tjingtjing <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar