lördag 24 maj 2014

VARNING idag också.......

Idag har det ÄNTLIGEN åskat lite, tyvärr så gick blixten ner i en affärsbyggnad här på byn. Som tur är har dom åskledare...
Skulle dock behövas en hel del mer åska, åtminstone påstår mitt huvud det.

Annika och Benjamin sov ute på balkongen natten till idag såpass varmt var det då ;)

Nu har jag varit utan plattorna på fötterna i 6 dagar och det kliiiiiar och har börjat torka ihop igen, trots att jag smörjer med Daivobet-salva (kortison) varje dag. Jag ska smörja en gång om dan... Mycket Tavegyl blir det kan jag lova, har beställt nytt recept så jag ska ringa apoteket så dom får skicka ut en ny omgång. Har också en ny omgång med plattor som ligger och väntar på uthämtning, dock fortfarande 10x10 cm. Men nästa omgång blir det 15x15 cm istället och då bör det täcka bättre och på det sätt jag vill...

Nu kommer det ett gäng foton som ser mindre trevliga ut (trots allt) och bara som en upplysning, det är dom "gul/vita" plupparna som kliiiiiiar......

Vänster fot:





Höger fot




Magen (och att det ser ut som två navlar beror på att jag fick infektion i kejsarsnittet efter Annikas födelse)


Höger lår


Brösten



Avslutar med lite trevligare kort, utsikten mot "torget" och ICA här i byn


Äppelträdet blommar för fullt =)


Och så här varmt var det mitt på dan.....


Ha det gott alla så synes vi =)

Tjingtjing <3

2 kommentarer:

  1. Men stackars, stackars du. Du skulle ju behöva ligga in på sjukhus och få behandling för detta. Fattar inte att du kan gå över huvud taget.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja du om det kunde hända ändå, men det har jag inte stort hopp om. Det jäkliga är ju att jag ska bara behöva använda plattorna i 3 veckor, sen ska jag kunna vara utan i 3 månader. Men som sagt, så här ser jag ut efter 1 vecka... Kramen

    SvaraRadera