tisdag 3 december 2013

Dagens bravader...

..... Nja så mycket bravader vart det nog inte men har i alla fall tillbringat nästa 6 timmar på stående/gående fot och det känns :(

For på stan med 10bussen och var in på banken för att försöka fixa kvitto-kopia till Canal Digital på min inbetalning men det visade sej (som jag misstänkte) att dom inte heller kan få fram de uppgifter som CD "kräver" så nu har jag skrivit till CD så får vi se vad dom kommer fram till, finns liksom bara två alternativ 1. Dom godkänner kvittot som jag skickade in på betalningen som dom sett kommit in eller 2. Dom skickar tillbaka pengarna så börjar vi om från början igen... Får väl se imorgon om jag fått något svar.

Drog också ut kontoutdrag och travade (hasade/haltade) bort till kommunhuset och soc och skrev samt lämnade in min ansökan. Sen träffade jag Annika och gick med henne en stund innan jag gick upp för att ta bussen till sjukhuset.
Träffade en väldigt behändig läkare på VC/HC vid namn Helena Toss som tog sej tid att lyssna på mina problem och tillsammans med mej komma fram till vad som behövdes göras. Så nu har jag en remiss till "snabbröntgen" (som jag ska ner nån dag den här veckan och göra), en remiss till ortopeden, båda för handleden
En remiss till Hudkliniken i Sundsvall samt recept på Emovat ("mild" kortisonkräm) samt Tradolan för att komplettera mina alvedon och som jag kan ta när antingen handleden eller fötterna jävlas för mycket (hon sa att behöver jag förnya receptet på tavegyl så skulle jag höra av mej)
Ett recept på Propavan så jag kanske kan få nån ordning på min sömn

Allt som allt ett väldigt lyckat besök hos en förstående läkare...

Sen var det bara att vänta på bussen hem och in på affärn och handla lite och sen till slut hemma....... Och fyyyyyyyy faaaaaaaan vad mina fötter gör ont(!!!!!!!!!!!) nu..... Tog en kopp kaffe när jag kom hem och sen slocknade( eller i alla fall föll i halvdvala) jag på soffan i 2 timmar och DET var välbehövligt med tanke på att jag sovit ca 3 timmar natten (morgonen) till idag...

Nu ska jag bara göra mej i ordning och sen blir det sängen, stickade lite medan jag väntade på läkaren på VC/HC men i övrigt har jag inte stickat en maska.. Får ta igen det imorgon istället...

Vantarna till Peter är klara, ska bara fästa tråden vid tummen på båda, ena sockan är också klar förutom en tråd, andra sockan håller jag på med, håller på med Annikas halstub men har mindre än hälften kvar, har lagt upp till hennes vantar också.. Så då är det "bara" Peters halstub och mössa och Annikas sockar och mössa som inte är påbörjat än... Ja ja jag hinner nog ;)


Advents-mys-fika, Annika
Advents-mys-fika, Peter
Advents-mys-fika med varm oboy med vispad grädde,
lussebullar och pepparkakor
Annika fixade till vårat tomtelandskap och det blev toppenfint!


Peters ena socka (den andra sitter på stickorna)
Peters vantar (här stämmer färgen bäst)
Nöjd är jag
OCH dom passar för jag har använt honom som "provdocka" ;)

Nu utgår jag till sängen och önskar er en lugn och skön natt med god sömn =)
Puss och Kram <3

1 kommentar:

  1. Hej, kul att du ville vara med och tävla i min tävling, fina vantar du stickat :-)

    SvaraRadera