lördag 12 januari 2019

Nytt år med gamla inställningar....

Jaha nytt år då.. 
Några förändringar i år? 
Nja inte direkt, eller jo en fast det började förra året. Arbetspröving eller vad man ska kalla det, på AME med registrering för Folkräkningen. Trivs bra med jobbet och arbetskamraterna. Hoppas på att få stanna med anställning men chansen är väl inte stor. 

Fötterna? Jodå Neotigasonet funkar som det ska, dvs inga blåsor eller hård hud. Enda "nackdelen" är ju att hudavfällningen inte minskar vilket innebär att jag fäller tunn hud istället för tjock. Plus att jag nu har börjat fälla på händerna också 😕 Vilket då in en är att när jag stickar (vilket inte händer ofta för tillfället) så fastnar garnet i händerna 😕

Fick tömt förrådet i Långsele i december men sen gick det i stå och kartongerna fastnade i vardagsrummet *suck*. 

Julen då? Firades med god mat, trevligt sällskap och paket hos Annika som vanligt 😉 

Nyår? "Firades" i lugn och ro med Peter och hans flickvän Adelia här hemma med pommac 👍🏼

Sen har jag "tagit igen" det jag inte var sjuk förra året på jobbet nu tror jag. Varit hemma hela veckan som var men nu ska jag vara fit for fight igen. 

Planering för året? 
Inte mycket faktiskt utan det får bli som det kommer. 
Svårt att planera när ekonomin är som den är och kroppen likaså. 

Inga foton den här gången. 

Nu ska jag se om jag kanske kan uppbåda energi och lust nog för att greppa stickorna och fortsätta på Annikas beställde sockar.  

Ha det gott! 
                               Tjingeling 👋

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar